četvrtak, 23. rujna 2010.

Jesen

Jesen je jedno od četiri godišnja doba. Na sjevernoj
polutki traje dio rujna (od 23.), cijeli listopad, studeni i
dio prosinca (do 21.), a na južnoj Zemljinoj polutki dio
ožujka, cijeli travanj, svibanj i dio lipnja.
Na dan početka jeseni, takozvanu ravnodnevnicu,
koja obično počinje 23. rujna, dan i noć traju po 12 sati,
pa postupno nakon tog datuma dani postaju za jednu
 minutu kraći od noći, a noći jednu minutu duže od dana.
Postoje dva razdoblja u jesen: rana jesen traje od 23. rujna
do kraja listopada (početkom studenog), a kasna jesen traje
od početka studenog, sve do 21. prosinca.

Lijepo je kada u moju ulicu stigne zlatna jesen,
kada te ujutro budi šum jesenjeg lišća i tiho
 udaranje kiše po prozoru. Lijepo je kada oko sebe
 vidiš prelijepe jesenje boje i kada u zraku osjetiš miris
 zrelog voća i tek spremljene zimnice. Sve je u mojoj ulici lijepo,
dok u nju ne stigne kasna jesen.
Ima jedna pjesma koja mi je ostala u sjećanju
iz osmoljetke . Još sada čujem u mislima
kako čita stihove moja razrednica K. Miljenka .

                            Mario

U poznu jesen

Čuj, kako jauče vjetar kroz puste poljane naše,
I guste slojeve magle u vlažni valja do...
Sa krikom uzleće gavran i kruži nad mojom glavom,
Mutno je nebo svo.
Frkće okiso konjić i žurno u selo grabi,
I već pred sobom vidim ubog i stari dom:
Na pragu starica stoji i mokru živinu vabi,
I s repom kosmatim svojim ogroman zeljov s njom -
A vjetar sumorno zviždi kroz crna i pusta polja,
I guste slojeve magle u vlažni valja do...
Sa krikom uzleće gavran i kruži nad mojom glavom,
Mutno je nebo svo.

Vojislav Ilić

Nema komentara:

Objavi komentar

Molim da Vaši komentari ne sadrže nepristojne sadržaje .
Hvala